DIENSTVERLENING
PASSEND BIJ UW VvE
Ontzorgen in het dagelijks onderhoud van uw VvE en het verhogen van het woongenot.
FINANCIEEL BEHEER
Als VvE wilt u dat uw financien goed geregeld zijn. U wilt dat de eigenaren hun VvE-bijdrage op tijd betalen en dat de leveranciers na het uitvoeren van hun diensten tijdig betaald worden. Doordat wij gebruik maken van het administratieprogramma Twinq heeft u een goed overzicht van de financiele administratie. De debiteuren- en crediteurenbewaking, het opstellen van de jaarrekening en begroting vormen de basis voor goed financiel beheer.
TAKEN FINANCIEEL BEHEER
Debiteurenbeheer
- Het maandelijks incasseren van de VvE bijdrage
- Een maandelijkse debiteurenbewaking
- Het tijdig signaleren van eventuele achterstanden van eigenaren
- Het herinneren en evt. aanmanen van debiteuren
- Het versturen van facturen naar ‘groot’ eigenaars
- Indien noodzakelijk het inschakelen van een deurwaarder
Crediteurenbeheer
- Het verzorgen van de crediteurenadministratie
- Het wekelijks betalen van facturen aan leveranciers, dit op basis van de afspraken conform opdrachten, offertes en of maandelijkse kosten zoals schoonmaak- elektra en overige kosten
- Het verzorgen van doorbelastingen aan debiteuren
- Het bijhouden van schades door water, inbraak etc.
Dagelijks beheer van de administratie
- Het openen en beheren van de rekening courant en spaarrekening (spaarrekening wordt altijd mede beheerd door één van de bestuursleden/eigenaars)
- Het meerdere keren per week importeren en boeken van bankafschriften, zodat de geldstroom ‘up to date’ is
- Het maandelijks danwel tweemaandelijks overboeken van gelden op de rekening courant naar de spaarrekening
Begroting
- Het jaarlijks opmaken van de begroting en berekenen wat de hoogte is van de VvE bijdrage
- Het beheren van de reservefondsen en n.a.v. controleren van het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP) een advies voor de dotatie opnemen in de begroting
- Het toelichten van de begroting op de jaarlijkse vergadering
Jaarstukken
- Het jaarlijks opmaken van de jaarstukken van het voorgaande boekjaar
- Het verstrekken van het aandeel in reservefonds per appartement
- Het toelichten van de kasstukken t.b.v. de kascontrole
- Het verrekenen van het exploitatieresultaat
Overige werkzaamheden
- Het verzorgen van individuele afrekeningen (bijvoorbeeld voor stook- of elektrakosten)
- Het verzorgen van de loonadministratie als er een huismeester in dienst is
- Het opstellen van BTW afrekeningen. Bij de meeste VvE’s is dit niet van toepassing, op aanvraag behoort dit wel tot de mogelijkheden
- Op verzoek van leden / eigenaren informatie over de hoogte van de bijdrage verstrekken
SNEL NAAR
Administratief beheer
Secretarieel beheer
Basis onderhoud & Communicatie
Extra diensten
WIJ VINDEN BELANGRIJK
Pro-actief VvE Beheer
Snelle financiële afhandeling
Actief debiteurenbeheer
Directe afhandeling van storingmeldingen
Online inzicht in alle documenten van de VvE
Eerlijkheid en transparant over onze dienstverlening en prijs