DIENSTVERLENING
PASSEND BIJ UW VvE

Ontzorgen in het dagelijks onderhoud van uw VvE en het verhogen van het woongenot.

FINANCIEEL BEHEER

Als VvE wilt u dat uw financien goed geregeld zijn. U wilt dat de eigenaren hun VvE-bijdrage op tijd betalen en dat de leveranciers na het uitvoeren van hun diensten tijdig betaald worden. Doordat wij gebruik maken van het administratieprogramma Twinq heeft u een goed overzicht van de financiele administratie. De debiteuren- en crediteurenbewaking, het opstellen van de jaarrekening en begroting vormen de basis voor goed financiel beheer.

TAKEN FINANCIEEL BEHEER

Debiteurenbeheer
  • Het maandelijks incasseren van de VvE bijdrage
  • Een maandelijkse debiteurenbewaking
  • Het tijdig signaleren van eventuele achterstanden van eigenaren
  • Het herinneren en evt. aanmanen van debiteuren
  • Het versturen van facturen naar ‘groot’ eigenaars
  • Indien noodzakelijk het inschakelen van een deurwaarder
Crediteurenbeheer
  • Het verzorgen van de crediteurenadministratie
  • Het wekelijks betalen van facturen aan leveranciers, dit op basis van de afspraken conform opdrachten, offertes en of maandelijkse kosten zoals schoonmaak- elektra en overige kosten
  • Het verzorgen van doorbelastingen aan debiteuren
  • Het bijhouden van schades door water, inbraak etc.
Dagelijks beheer van de administratie
  • Het openen en beheren van de rekening courant en spaarrekening (spaarrekening wordt altijd mede beheerd door één van de bestuursleden/eigenaars)
  • Het meerdere keren per week importeren en boeken van bankafschriften, zodat de geldstroom ‘up to date’ is
  • Het maandelijks danwel tweemaandelijks overboeken van gelden op de rekening courant naar de spaarrekening
Begroting
  • Het jaarlijks opmaken van de begroting en berekenen wat de hoogte is van de VvE bijdrage
  • Het beheren van de reservefondsen en n.a.v. controleren van het Meerjaren Onderhoudsplan (MJOP) een advies voor de dotatie opnemen in de begroting
  • Het toelichten van de begroting op de jaarlijkse vergadering
Jaarstukken
  • Het jaarlijks opmaken van de jaarstukken van het voorgaande boekjaar
  • Het verstrekken van het aandeel in reservefonds per appartement
  • Het toelichten van de kasstukken t.b.v. de kascontrole
  • Het verrekenen van het exploitatieresultaat
Overige werkzaamheden
  • Het verzorgen van individuele afrekeningen (bijvoorbeeld voor stook- of elektrakosten)
  • Het verzorgen van de loonadministratie als er een huismeester in dienst is
  • Het opstellen van BTW afrekeningen. Bij de meeste VvE’s is dit niet van toepassing, op aanvraag behoort dit wel tot de mogelijkheden
  • Op verzoek van leden / eigenaren informatie over de hoogte van de bijdrage verstrekken

SNEL NAAR

Administratief beheer

Secretarieel beheer

Basis onderhoud & Communicatie

Extra diensten

WIJ VINDEN BELANGRIJK

Pro-actief VvE Beheer

Snelle financiële afhandeling

Actief debiteurenbeheer

Directe afhandeling van storingmeldingen

Online inzicht in alle documenten van de VvE

Eerlijkheid en transparant over onze dienstverlening en prijs

Heeft u een klacht of wilt u ons juist een compliment geven?